Review Three Billboards Outside Ebbing Missouri

Regie: Martin McDonagh

Cast: Francis McDormand, Sam Rockwell, Woody Harrelson

Duur: 115m

Jaar: 2017

Oscars, Golden Globes en BAFTA’s voor Beste Actrice en Mannelijke Bijrol. Golden Globes en BAFTA’s voor Beste Film en Scenario. Three Billboards werd een van de grote winnaars tijdens ‘Oscars season’ en nestelde zich ook netjes tussen de beste drama’s van de afgelopen jaren. Dankzij formidabele vertolkingen van Francis McDormand en Sam Rockwell, een verrassend uitgekiend scenario en een perfecte combo van humor en tragedie.

Heb jij ook zo genoten van In Bruges en Seven Psychopats? Dan ben je zeker een fan van de unieke stijl van regisseur/scenarist Martin McDonagh. Three Billboards is zonder twijfel zijn allerbeste creatie. In dit donkerkomisch drama pakt McDonagh opnieuw uit met zijn handelsmerk, een fijne combo van humor en tragedie, maar deze keer heeft hij echt het perfecte evenwicht gevonden. Geholpen door een fantastische cast, met absolute topvertolkingen van o.a. Francis McDormand en Sam Rockwell, neemt hij de kijker mee op een ongewoon wraakdrama.

Gespekt met stevig drama, hilarische momenten, vreemde situaties, knappe dialogen en onvergetelijke rollen, weet McDonagh ons continue te intrigeren. Daarbij zet hij ons niet zelden op het verkeerde been, creëert hij een sfeertje dat er elk moment iets verrassends op til staat en schuift hij zijn personages op verschillende momenten als een volleerd schaakspeler naar voren. Een vleugje Coen broertjes is nooit ver weg en aan de horizon doemt ook een ferme knipoog naar de western op. Three Billboards is een meesterlijk drama. Alleen al de moeite voor de machtige gezichtsuitdrukkingen van McDormand en Rockwell.

[videos file=”https://youtu.be/Jit3YhGx5pU” width=”570″ height=”315″][/videos]