Review The Revenant

Review The Revenant

Regie: Alejandro Iñárritu

Cast: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Will Poulter, Domhnall Gleeson

Duur: 156m

Jaar: 2015

The Revenant is een spektakelstuk dat bol staat van de spanning, fantastische vertolkingen, fabelachtige beelden, waanzinnige scènes (de epische veldslag, de aanval van een beer) en machtige muziek. DiCaprio won er eindelijk zijn eerste Oscar mee en het is allemaal gebaseerd op waargebeurde feiten! Dit is grensverleggende cinema! Een modern meesterwerk! Een onvergetelijke kijkervaring!

Regisseur Alejandro Iñárritu brengt met The Revenant het onwaarschijnlijke verhaal van de legendarische ontdekkingsreiziger Hugh Glass tot leven. Tijdens een expeditie in de Amerikaanse wildernis wordt Glass bruut aangevallen door een beer en voor dood achtergelaten door zijn team. Glass begint aan een reis door een levensgevaarlijke omgeving om te overleven en wraak te nemen. Dit epische avontuur vangt de buitengewone kracht van de menselijke geest in een van de meest meeslepende ervaringen ooit.

“Dit is grensverleggende cinema! Een modern meesterwerk! Een onvergetelijke kijkervaring!”

“And the Oscar goes to … Leonardo DiCaprio”. Ein-de-lijk! Na vijf nominaties won één van de beste acteurs van zijn generatie zijn eerste Oscar. DiCaprio geldt als één van de meest begaafde acteurs in Hollywood en zijn vertolking in The Revenant is werkelijk verbluffend en tart alle verbeelding. DiCaprio vecht, schiet, kruipt en moordt zich een weg door deze epische avonturenfilm. Nog straffer dan zijn rol in The Wolf of Wall Street!

DiCaprio is met zijn Oscar het uithangbord van The Revenant, maar het grote brein achter deze fenomenale film is Alejandro Iñárritu. De Mexicaan won voor het tweede opeenvolgende jaar de Oscar voor Beste Regie (de eerste keer voor Birdman) en geldt al enkele jaren als de beste regisseur van de wereld.  Nog indrukwekkender is het werk van cinematograaf Emmanuel Lubezki. Zijn adembenemende beeldjes leverden hem zijn derde opeenvolgende Oscar op (eerder won hij voor Gravity en Birdman). Wat een machtig trio!

En dan hebben we nog niet eens de fantastische vertolking van Tom Hardy en de sublieme muziek van Ryuichi Sakamoto in de spotlights gezet. Je leest het al, dit is een formidabele film die je nu meteen moet kijken.

[videos file=”https://youtu.be/LoebZZ8K5N0″ width=”570″ height=”315″][/videos]