REWIND: Borrowed Time – Rogue One trailer supercut

Copy 0

Geen dagelijkse nieuwsberichten op Movietalk, maar we kijken wel met plezier terug op de meest opvallende nieuwsfeiten van de afgelopen week. Hoe doen we dat? We nemen ze bondig onder de loep en stellen ze bloot aan onze ongezouten mening. Simpel, toch?

Meesterwerk maken in je vrije tijd

Nieuwsfeit: Andrew Coats en Lou Hamou-Lhadj, twee animators van Pixar, werkten de afgelopen jaren tijdens de werkuren aan Pixar-meesterwerkjes als Brave, Cars 2, Toy Story 3 en Inside Out. Na de uren bleven ze achter de computer zitten om samen aan een eigen geheim project te worden: Borrowed Time. Vijf jaar later is hun kortfilm klaar.

Het resultaat is werkelijk indrukwekkend. De animatie in Borrowed Time is, zoals we van Pixar-medewerkers mogen verwachten, van uitzonderlijk niveau. Dit moet helemaal niet onderdoen voor het grote werk. Het grote verschil met de langspeelfilms van Pixar is de toon van het filmpje. Dit is een aangrijpend animatiefilmpje met een stevige brok drama, angst en zelfs dood. Meteen ook de reden waarom de makers dit filmpje in elkaar wilden steken. Volgens hen staat animatie in de VS synoniem met kinderfilms, terwijl in de rest van de wereld animatie wordt omarmd om alle soorten verhalen te vertellen. Wij delen alvast hun mening en hopen dat Pixar in de toekomst ook duistere en donkere animatiefilms gaat maken.

Laat Rogue One nu maar komen!

Nieuwsfeit: Het was weer een week om nooit meer te vergeten voor Star Wars-fans. Er kwam niet alleen een nieuwe coole poster uit, er werd ook een nieuwe trailer, de allerlaatste, van Rogue One: a Star Wars Story op het internet gegooid.

Ja, we geven het toe. Ook wij zijn helemaal wild van Star Wars en de eerste spin-off Rogue One: a Star Wars Story. En ja, we kijken ook reikhalzend uit naar de film. Maar waar we zijn absoluut geen fan van de talrijke tv-spots, teasers en trailers die tegenwoordig voor de release van bijna elke film op het publiek worden losgelaten. Het bekendste voorbeeld is nog altijd The Amazing Spider-Man 2. De filmmaatschappij had zoveel tv-spots, teasers en trailers op het internet gezet dat iemand een filmpje van 25 minuten in elkaar kon steken! Ook met Rogue One hebben ze wat ons betreft al veel te veel prijsgegeven. Iedereen stond al te springen na de eerste teaser van Rogue One. Meer had deze film niet nodig. Laat daarna misschien nog enkele posters en beelden de revue passeren en dan blijft het allemaal toch wat mysterieus. Dat de marketing-machine van Disney echt wel al veel te veel heeft weggeven, bewijst een trailer supercut van liefst 6 minuten! Kijken op eigen risico!

@svanbeir

Volg en like ons!

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Comments are closed.