Review Nocturnal Animals

Review Nocturnal Animals

Regie: Tom Ford

Cast: Amy Adams, Jake Gyllenhaal, Michael Shannon, Aaron Taylor-Johnson

Duur: 116m

Jaar: 2016

Alles dat uitkomt met Amy Adams heeft meteen onze aandacht. Combineer dat met de altijd ijzersterke Jake Gyllenhaal, de mysterieuze Michael Shannon, het aanstormende talent Aaron Taylor-Johnson, een duister en dreigend verhaal en het visueel adembenemende oog van Tom Ford, en je hebt een onheilspellende thriller die het allerbeste belooft.

Nocturnal Animals, de tweede film van modefenomeen Tom Ford, was een van de films waar wij al een tijdje naar uitkeken. Zijn eerste worp, het stijlvolle en uitmuntende A Single Man, kon ons al serieus bekoren en zijn tweede is nog straffer. Nocturnal Animals is een beklemmende romantische thriller die de dunne lijn exploreert tussen liefde en wreedheid, wraak en verlossing, met Jake Gyllenhaal en Amy Adams, geflankeerd door de altijd ijzersterke Michael Shannon (Oscargenomineerd voor deze film) en een verrassend creepy Aaron Taylor-Johnson (winnaar van een Golden Globe).

In de film leidt Adams een luxeleventje als kunsthandelaarster. Haar bestaan wordt stevig overhoop gegooid als ze op een dag een boek ontvangt van haar ex-man waarin zij één van de hoofdrollen speelt. Vanaf het moment dat ze het boek begint te lezen, dalen we af in een grimmige, intense wereld en belanden we in een wraakverhaal met Hitchcockiaanse en Cormac McCarthy-achtige trekjes. Nocturnal Animals is opnieuw een absolute voltreffer van Tom Ford met uitmuntende vertolkingen, prachtige cinematografie, oogverblindende beelden en een fascinerend, donker verhaal. Michael Shannon steelt andermaal de show als een sadistische Texaanse agent met een epische moustache. Een absolute aanrader!

[videos file=”https://youtu.be/JOsEU5oYpTA” width=”570″ height=”315″][/videos]